Jason Fried
Kesytä töiden hullunmylly
-
Sidottu
Oivaltava kirja auttaa keskittymään olennaiseen ja leppoistamaan työntekoa
Duunia painetaan aamuvarhaisella, iltamyöhällä, viikonloppuisin ja lyhyinä joutohetkinä. Pitkistä päivistä, kohtuuttomasta kiireestä ja univajeesta on tullut liki kunnia-asia.
Mistään ei ole kuitenkaan yhtäkkiä ilmestynyt lisää työtä, joka odottaa tekijäänsä. Ongelma on myös se, että yhtäjaksoiseen, keskeytyksettömään työhön on yhä vähemmän mahdollisuuksia. Töitä tehdään entistä enemmän, mutta aikaiseksi saadaan aina vain vähemmän. Kaaos ja ahdistus ovat työelämän vääristymiä, sivutuotteita huonojen käytäntöjen sokeasta omaksumisesta.
Jason Fried ja David Heinemeier Hanson tarjovat vaihtoehdon työelämän oravanpöyrälle, leppoisamman työympäristön, jota he ovat toteuttaneet omassa yrityksessään menestyksekkäästi. Ratkaisu ei ole lisätä töissä vietettyä aikaa, vaan hankkiutua eroon lillukanvarsista. Ei panosteta tuotannon lisäämiseen vaan stressin ja ajanhukan vähentämiseen. Ei etsitä kasvua hinnalla millä hyvänsä. Ei luoda itse kiirettä. Eikä vertailla itseä jatkuvasti muihin.
ISBN painettu: 9789523005297
Kirjastoluokka: 67.4
Sivumäärä: 234
Ilmestyminen: 12.8.2019
Alkuperäisteos: It doesn´t Have to Be Crazy at Work
Suomentaja: Aura Nurmi
Osta verkkokaupasta
Kirjasta sanottua
Kirjasta sanottua:
"Amerikkalaiskirjoittajat lietsovat uudistamaan työskentelykulttuuria."
Soili Porokka, Karjalainen
"Kirja tarjoilee käytännön ideoita kiireen kesyttämiseen ja työhön keskittymiseen ja lupaa, että työntekijä saisi niiden avulla tehdä töitä rauhassa."
Milja Kungas, Etelä-Suomen Sanomat
"Basecampin perustajat ovat kirjoittaneet hyvän kirjan. Nimi antaa ymmärtää, että se olisi selfhelp-opas, mutta kirja on suunnattu organisaatioille." "Kirjassa on ajatuksia, jotka haastavat itsestäänselvyyksiä. – – Kirjan lukee nopeasti, sillä lyhyet luvut voi nauttia silloin tällöin napostellen." "Erityisesti meidän kaikkien asiantuntijatyötä tekevien tulisi lukea tämä kirja ja tehdä omat johtopäätöksemme siitä, miten maa makaa ja miten asiat voisivat olla. Basecamp on menestys näillä eväillä."
Kauppalehti Fakta